Godbidder – godt eller skidt?

Størstedelen af alle hunde- og katteejere bruger godbidder dagligt.
Det er både smart når man vil træne sin hund da det virker som en belønning når din hund har gjort det godt.
Det er også en måde at vise omsorg på overfor sit dyr og de elsker det. Så godbidder er selvfølgelig et rigtig godt redskab i dagligdagen og der er intet forkert i at give dem til sit kæledyr.

Der er dog nogle ting man skal tænke over.

Overvægtige dyr er i risikozonen for at få en masse følgesygdomme – nøjagtig ligesom mennesker.
Giver du som ejer f.eks. fisk til din kat eller leverpostej til din hund ”fordi den godt kan lide det” gør du faktisk bare dyrene en bjørnetjeneste. For din kat eller hunds skyld bør du holde dig til at bruge deres almindelige foder som godbider – og reducere det daglige indtag med en tilsvarende mængde.

Køb dit kattefoder hos dyrlægen

Der er uendelig stor forskel på om du køber foder hos dyrehandleren, i dit lokale supermarked eller hos en  dyrlæge. Dyrlæge priser kan ikke hamle op med supermarkeds priser, men det er der en god grund til.
Forskning på foderområdet har gjort det muligt både at forebygge og helbrede en lang række sygdomme hos hunde og katte. Dette gælder både almindelige sygdomme og kroniske sygdomme.

I Dyreklinikken handler vi med de nok mest kendte fodermærker.

Det foder Dyreklinikken sælger er:

• Hills Prescription Diet™
  • Virbac